Android Kotlin Spinner Kullanımı

Android uygulamalarında kullanıcıların seçim yapmasını sağlayan bir arayüz elemanı olan Spinner, Android Studio’da oldukça yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu makalede, Spinner’ın nasıl kullanılacağını ve kullanım alanlarını ele alacağız.

Android Kotlin Spinner Kullanımı

Spinner Nedir?

Spinner, kullanıcıya bir listeden bir öğe seçme olanağı sunan bir widget’tır. Kullanıcı, Spinner’a dokunduğunda bir açılır menü görüntülenir ve listeden bir öğe seçebilir.

Android Studio’da Spinner Kullanımı

Spinner’ı bir Android uygulamasına eklemek oldukça kolaydır. İşte adım adım nasıl yapılacağı:

  1. XML Dosyasına Spinner Ekleme: Spinner’ı layout dosyanıza ekleyin. Örneğin, activity_main.xml dosyasına eklemek istiyorsanız:

<Spinner
android:id=”@+id/spinner”
android:layout_width=”match_parent”
android:layout_height=”wrap_content” />

Bu kodu yazmak yerine spinner’ı  bir element olarak formunuza eklerseniz otomatik olarak eklenecektir.

Spinner’a nasıl veri eklerim ?

Formun açılışından itibaren öğeleri göstermek istiyorsanız ( Bir butona sabit kılmadan ) MainActivity.kt dosyanızda Oncreate olayından sonra şu kodları ekleyin ;

val spinner: Spinner = findViewById(R.id.spinner)
val items = listOf(“Seçenek 1”, “Seçenek 2”, “Seçenek 3”)
val adapter = ArrayAdapter(this, android.R.layout.simple_spinner_item, items)
spinner.adapter = adapter

 

Eğer seçilen öğe ile ilgili bir çalışma yapmak istiyorsanız ;

spinner.onItemSelectedListener = object : AdapterView.OnItemSelectedListener {
override fun onItemSelected(parent: AdapterView<*>?, view: View?, position: Int, id: Long) {
val selectedItem = parent?.getItemAtPosition(position).toString()
// Seçilen öğe ile bir şeyler yapın
}

override fun onNothingSelected(parent: AdapterView<*>?) {
// Herhangi bir şey seçilmediğinde yapılacak eylemler
}
}

Seçilen öğe i ve seçilmediği taktirde  yapılacak işlemler için belirtilen yerlerde kod değişikliği yapabilirsiniz..

Ayrıca diğer programlama dillerinde “Spinner” ne olarak yer alıyor bunları açıklayalım .. 

Diğer programlama dillerinde, kullanıcıların bir listeden seçim yapmasını sağlayan arayüz elemanları farklı isimlerde olabilir. İşte bazı popüler programlama dillerindeki benzer arayüz elemanları:

  1. Java Swing (Java):
    • JComboBox: Java Swing’de kullanılan bir bileşen, kullanıcının bir listeden seçim yapmasını sağlar. Spinner’ın Java’daki karşılığıdır.
  2. Tkinter (Python):
    • ttk.Combobox: Tkinter modülünde kullanılan bir bileşen, kullanıcının bir listeden seçim yapmasını sağlar. Spinner’ın Python’daki karşılığıdır.
  3. HTML (Web):
    • <select>: Web sayfalarında kullanılan bir HTML form elemanıdır. Bir listeden seçim yapılmasını sağlar. Spinner’ın web tabanlı uygulamalardaki karşılığıdır.
  4. Swift (iOS):
    • UIPickerView: iOS uygulamalarında kullanılan bir bileşen, kullanıcının bir listeden seçim yapmasını sağlar. Spinner’ın Swift’teki karşılığıdır.
  5. Flutter (Dart):
    • DropdownButton: Dart dilinde Flutter framework’ünde kullanılan bir bileşen, kullanıcının bir listeden seçim yapmasını sağlar. Spinner’ın Dart dilindeki karşılığıdır.

Bu arayüz elemanları, kullanıcıların bir listeden seçim yapmasını sağlarken farklı görsel stillere ve özelliklere sahip olabilir. Ancak temel işlevleri, kullanıcıya bir seçenek listesi sunmak ve bir seçim yapılmasını sağlamak açısından benzerdir.

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir